نکاتی برای مراقبت از قابلمه ها
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

نکاتی برای مراقبت از قابلمه ها

آیا می خواهید اطمینان حاصل کنید که قابلمه ها و قابلمه ها برای مدت طولانی دوام دارند؟ این ترفندهای برتر را برای مراقبت از قابلمه ها و قابلمه ها بیاموزید و دریابید که چگونه به آنها کمک می کند خیلی بیشتر دوام بیاورند.

زنده باد وسایل آشپزی شما!

آیا تابحال گلدان یا تابه ای با کیفیت بالا خریداری کرده اید که فقط فوراً خراب شود؟ چگونه ، ممکن است بپرسید؟ به بیان ساده ، در بیشتر موارد به این دلیل است که به درستی مورد استفاده ، تمیز کردن و مراقبت قرار نمی گیرند. اما جای نگرانی نیست!

ما لیستی از نکات ساده و آسان برای پیگیری را تهیه کرده ایم تا این اتفاق دیگر برای شما تکرار نشود و به سرمایه گذاری های آشپزی کمک می کند تا آزمایش کنند. آیا کسی گفت "آشپزخانه"؟ بیا بریم!

 

تابه استیل IKEA

باور کنید یا نه ، دستورالعمل ها را بخوانید

بعد از اینکه تصمیم مهمی در انتخاب گلدان یا تابه گرفتید و احساس اطمینان کردید که این محصول مناسب سبک و روش طبخ شماست ، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه از آن مراقبت کنید.

 

می دانیم ، خواندن دستورالعمل ها را نیز دوست نداریم ... اما مواردی وجود دارد که نیاز باشد. و از آنجا که شما فقط روی چیزی سرمایه گذاری کرده اید ، چرا از آن نهایت استفاده را نمی کنید؟

 

هر قابلمه و قابلمه IKEA دارای یک کتابچه کوچک همراه با دستورالعمل ها و نکات اساسی برای کمک به شما در مراقبت از محصولات خود است. به عنوان یک قاعده کلی ، ما همیشه توصیه می کنیم محصولات را قبل از استفاده برای اولین بار بشویید ، بشویید و کاملا تمیز کنید. برای این کار ابتدا باید بدانید که قابلمه یا تابه شما از چه ساخته شده و نچسب است یا نه.

 

بنابراین بیایید مواد را با مواد از طریق آنها اجرا کنیم:

 

به یاد داشته باشید ، شما می توانید اطلاعاتی را در مورد نحوه تمیز کردن محصول خود و نوع مناسب آن بر روی برچسب قیمت ، برچسب قفسه و در صورت بسته بندی ، روی بسته بندی محصول پیدا کنید.

قابلمه و قابلمه های استیل ضد زنگ

قابلمه ها و قابلمه های استیل ضد زنگ به دلیل مقاومت در برابر ضربه و دوام بسیار مشهور هستند. چه قدم های ساده ای می توانیم برای کمک به آنها در جهت رسیدن به این شهرت برداریم؟

 

اشاره گرها

 

هرگز آنها را با پشم استیل یا پودر تمیز نکنید ، زیرا ممکن است خراشیده شوند.

تا زمانی که نچسب باشند می توانید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

اگر غذا به ته آن چسبیده است ، سعی کنید کمی مواد شوینده روی آن بریزید. مقداری آب اضافه کنید و آن را گرم کنید. بگذارید تا بجوشد و به راحتی می توانید آن را تمیز کنید.

آهک ، آب شور ، لیمو و سرکه ممکن است فلز را لکه دار کند. برای جلوگیری از این اتفاق ، بلافاصله پس از شستشو محصول را خشک کنید. همچنین می توانید صبر کنید تا نمک و لیمو به آن اضافه کنید تا آب جوش بیاید.

نکته برتر: در صورت ادامه لکه ها ، آنها را با سرکه و آب بشویید. کمی قابلمه سرکه در قابلمه یا تابه بریزید و آن را بجوشانید. شما به یک قاشق چایخوری سرکه در هر لیتر آب نیاز دارید. با این کار محصول شما در بهترین حالت نگهداری می شود.

تابه استیل SENSUELL

ماهیتابه SENSUELL35 €

 

سنسول ، شگفت انگیز و در عین حال سوund تفاهم

در مورد محصولات فولاد ضد زنگ ، بیایید لحظه ای صحبت کنیم و در مورد یکی از محبوب ترین و نامفهوم ترین مجموعه های محصولات خود ، طیف قابلمه ها و قابلمه های SENSUELL صحبت کنیم.

 

این دامنه ، به راحتی مراقبت از آن ممکن است (تمیز کردن آن ساده است و با انواع ظروف ، حتی القایی به خوبی کار می کند) ، باید به روشی کاملاً غیرمعمول مورد استفاده قرار گیرد که با دیگر قابلمه ها و قابلمه های IKEA متفاوت است. غذای شما چسبیده است؟ ما فقط این ترفند را داریم که جلوی این اتفاق را می گیریم.

 

سطح تابه نچسب است ، در صورت عدم استفاده صحیح از تابه ، غذا گیر می کند و می سوزد. برای بهترین نتیجه ، راز این است که ابتدا ظرف را روی حرارت زیاد قرار دهید و سپس قبل از شروع پخت غذا ، دما را به متوسط ​​برسانید. و voilà! هر مشکلی که با SENSUELL داشته اید از گذشته خواهد بود.

قابلمه و قابلمه های آلومینیومی

آلومینیوم علاوه بر اینکه یک رسانای حرارتی عالی است ، سبک بوده و در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم است. با این حال ، دقیقاً به دلیل شکننده تر بودن آن باید مراقبت های ویژه ای برای جلوگیری از خراش ایجاد شود. در اینجا نکاتی در مورد نحوه مراقبت از قابلمه ها و قابلمه های آلومینیومی آورده شده است:

 

 

آنها در ماشین ظرفشویی ایمن نیستند. بنابراین همیشه آنها را با دست بشویید.

بعد از شستن خشک کنید تا درخشش آنها حفظ شود.

اگر نچسب هستند ، از استفاده از آنها برای پخت غذاهای اسیدی (مانند گوجه فرنگی یا لیمو) خودداری کنید ، زیرا این امر می تواند روی پوشش اکسید گلدان یا ظرف را تحت تأثیر قرار دهد. اوه و برای جلوگیری از تغییر رنگ رنگ فلز ، مدت زیادی غذا در آنها نگذارید.

از ظروف غیر تیز ساخته شده از پلاستیک یا چوب استفاده کنید تا آلومینیوم را خراش ندهید.

نکته برتر: از یک محافظ برای کمک به انباشته شدن ایمن تر آنها استفاده کنید.

قابلمه و قابلمه چدنی

آیا عبارت "با افزایش سن بهتر می شوید" را می دانید؟ خوب ، این را به راحتی می توان در مورد ظروف چدنی گفت. چدن یکی از سنتی ترین موادی است که در ساخت قابلمه و قابلمه استفاده می شود. این با دوام است و یک گزینه عالی برای قهوه ای یا سرخ کردن مواد غذایی است. و همانطور که در بالا ذکر شد ، هر بار که از آن استفاده می کنید بهتر می شود. میدونی چرا؟ زیرا اگر این فلز تصفیه نشود ، چربی موجود در غذای پخته شده در داخل را جذب می کند و در نتیجه دفعه بعدی نتایج بهتری خواهد داشت.

 

نکاتی برای محافظت از محصولات چدن:

 

آنها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

برای تمیز کردن آنها می توانید از اسفنج های سخت یا پشم استیل استفاده کنید. اما زیاد از مواد شوینده استفاده نکنید ، درصورت خشک نشدن باعث صدمه به مواد در هنگام خشک شدن می شود.

قابلمه ها و قابلمه های چدنی درمان نشده همیشه باید چاشنی باشند. اگر آنها دارای لعاب مینای دندان باشند ، این ضروری نخواهد بود.

اگر مینای گلدان یا ظرف شما مات است و نه براق ، قبل از استفاده آن را با کمی روغن چرب کنید. و هر از چندگاهی پس از استفاده با مقداری کاغذ آغشته به روغن از روی آنها رد شوید.

نکته برتر: مقداری نمک را در قابلمه یا تابه بپاشید (تا چربی باقیمانده را جذب کند) و آن را با یک تکه رول آشپزخانه یا یک حوله چای پاک کنید. با این کار مطمئن خواهید شد که کاملا تمیز شده است.

گلدان چدنی SENIOR

پایه قابلمه HEAT2 یورو / 3 بسته

 

قابلمه ها و قابلمه های نچسب را تمیز کنید

محصولاتی که دارای روکش نچسب هستند کمک زیادی به چگونگی جلوگیری از سوختن یا چسبیدن غذای ما به سطح می کنند. اما گاهی اوقات ، علی رغم تمام تلاش هایشان ، فاجعه رخ می دهد. ظرف را با آب گرم ، مواد شوینده و اسفنج نرم تمیز کنید تا از خراشیده شدن پوشش نچسب جلوگیری شود.

 

اگر قابلمه یا تابه شما حاوی غذای سوخته باقی مانده است که به راحتی از بین نمی رود ، این نکته مهم را برای از بین بردن کامل این آشفتگی مهم به خاطر بسپارید ، که فقط به طور مکرر سوخته و تمام وعده های غذایی شما را خراب می کند.

 

قابلمه یا ظرف را با آب پر کرده و چهار یا پنج قاشق غذاخوری مواد شوینده به آن اضافه کنید. آن را روی حرارت قرار داده و محتوای آن را بجوشانید. با قاشق یا کفگیر ساخته شده از پلاستیک یا چوب هم بزنید ، بقیه مواد غذایی را با دقت از بین ببرید. پس از چند دقیقه ، چربی حل شده و جرم را از بین می برد. پس از انجام این کار ، گلدان یا ظرف خود را مانند همیشه بشویید. بعد از خشک شدن ، باید دوباره آن را چرب کنید.

1. قبل از تمیز کردن اجازه دهید تا خنک شود

آیا تابحال یک گلدان یا ظرف را بلافاصله با آب سرد یا ولرم شستشو داده اید؟ خوب ، ما باید چیزی به شما بگوییم ، این یکی از بدترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید ، زیرا دیگ یا ظرف را با سرعت بیشتری خراب کرده و ظروف آشپزی ما را می شکنید. یک عمل ساده ، مانند استفاده از آب سرد ، می تواند باعث گیرکردن مواد غذایی باقیمانده و یا حتی تشت شدن آن را تار کند.

 

این ظروف تمایل دارند که یک پایه مقعر داشته باشند که هنگام گرم شدن صاف شده و منبسط می شوند. به همین ترتیب ، اگر به گلدان یا تابه فرصت کافی داده نشود تا به شکل اولیه خود برگردد ، ممکن است ناهموار باشد و ناپایدار شود. بنابراین اکنون می دانید ، قبل از شستن آنها را بگذارید تا خنک شوند.

 

 

 

2. غذا را داخل آن نگه ندارید

به یاد داشته باشید که قابلمه ها و قابلمه ها برای پخت و پز ، نه ذخیره مواد غذایی طراحی شده اند. بسیاری از غذاها می توانند گلدان ها و قابلمه ها را لکه دار یا تغییر رنگ دهند ، اگر مدت زیادی در داخل آنها باقی بمانند. در عوض ، باید از شیشه و ظروف شیشه ای استفاده کنید تا غذای شما درست مانند روز اول در یک شرایط عالی باشد.

 

 

3. بدون محافظت روی هم انباشته نشوید

در آخر ، به یاد داشته باشید که قابلمه ها را به درستی کنار بگذارید ، در غیر این صورت تمام تلاش شما برای مراقبت از آنها بی فایده خواهد بود. اگر اشتباه کنید که این ظروف را روی هم چیده اید ، ممکن است گلدان یا تابه را روی هم چیده و به هم بریزید و لایه نچسب آن را خراب کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: